• günther selichar: nächtliches realitätenbüro, in: european photography 16. (göttingen: european photography, 1983).
  • rüdiger wischenbart: günther selichar. nächtliches realitätenbüro, in: mitteilungen des österreichischen fotoarchivs 2/3.
    (vienna: österreichisches fotoarchiv, 1984).
  • leo kandl: recycled images. rechtes bild eines triptychons, in: wiener zeitung, extra. (vienna: wiener zeitung, 1985).
  • anton gugg: günther selichar. architekturen und denkmäler der verluste, in: parnass 4. (linz: parnass, 1986).
  • anton gugg: günther selichar. kunstschicksal: memories, in: noema art magazine 10. (salzburg: noema art magazine, 1986).
  • kurt kaindl: günther selichar. triptychen, in: wiener zeitung, extra. (vienna: wiener zeitung, 1987).
  • günther selichar: joint venture, in: camera austria 31/32. (graz: camera austria, 1989).
  • heinz schütz: rot — ich weiß — rot. fotokunst aus österreich, in: kunstforum international 106. (ruppichteroth: kunstforum international, 1990).
  • günther selichar: selbstportrait, in: wiener zeitung, extra. (vienna: wiener zeitung, 1991).
  • carl aigner: austria: a new paradigma, in: european photography 47. (göttingen: european photography, 1991).
  • gabriel swossil: günther selichar. multiple choice, in: vernissage 2. (vienna: vernissage, 1992).
  • carl aigner: dialogische notationen. zu neueren arbeiten von günther selichar, in: wiener zeitung, extra. (vienna: wiener zeitung, 1992).
  • günther selichar: in: artis. zeitschrift für neue kunst X. (bern: artis. zeitschrift für neue kunst, 1992).
  • dieter ronte: transmedialität. zum werk von günther selichar, in: eikon 4. (vienna: eikon, 1992).
  • christoph doswald: günther selichar. suchbilder, in: neue bildende kunst 1. (berlin: neue bildende kunst, 1994).
  • david peréz: günther selichar, in: lapiz – revista internacional de arte 103. (madrid: lapiz, 1994).
  • josé-louis clemente: günther selichar. der blick des blickes, in: eikon 10/11. (vienna: eikon, 1994).
  • linda de sanctis: dall’ austria: günther selichar – w. mirtl, in: eikon 10/11. (vienna: eikon, 1994).
  • christoph doswald: günther selichar. model age, in: cimal – arte internacional 42. (valència: cimal, 1994).
  • günther selichar: who’s afraid of blue, red and green?, back cover, in: cimal — arte internacional 42. (valència: cimal, 1994).
  • peter zawrel: günther selichar. sources, in: eikon 16. (vienna: eikon, 1996).
  • peter assmann: günther selichar. sources, in: cimal – arte internacional 45. (valència: cimal, 1996).
  • peter assmann: günther selichar. sources, in: kursiv 1. (linz: kursiv, 1996).
  • rainer fuchs: günther selichar. über den genauen grund der bilder, in: camera austria 54. (graz: camera austria, 1996).
  • christian gattinoni: faits, fictions et virtualité, in: edition café crème 17. (luxembourg: edition café crème, 1996).
  • peter weibel: das fotografische großbild im zeitalter der geschwindigkeit, in: noema art magazine 42. (salzburg/vienna: noema art magazine, 1996).
  • günther selichar: hotel nikko, paris, cover, in: eikon 18/19/20. (vienna: eikon, 1996).
  • johanna hofleitner: günther selichar. sources, in: wiener zeitung, extra. (vienna: wiener zeitung, 1996).
  • christoph doswald: totalmente digital, totalmente al final, in: cimal — arte internacional 47. (valència: cimal, 1997).
  • claudia posca: positionen. reisen an die grenzen der malerei, in: kunstforum international 135. (ruppichteroth: kunstforum international, 1997).
  • christoph doswald: die landschaft: visuelle mehrheitsfähigkeit als medien(t)raum(a)?, in: neue bildende kunst — zeitschrift für kunst und kritik 1.
    (berlin: neue bildende kunst, 1998).
  • birgit flos, alexander horwath, bert rebhandl: brennpunkt kino, in: noema art magazine 49. (vienna: noema art magazine, 1998).
  • günther selichar: screen, cold #6, in: die zeit, millennium edition. (hamburg: die zeit, 1998).
  • günther selichar: oberflächen, in: european photography 64/65. (göttingen: european photography, 1999).
  • justin hoffmann: screens, cold von günther selichar, in: kunstforum international 148. (ruppichteroth: kunstforum international, 1999).
  • günther selichar: screens, cold, in: neue zürcher zeitung folio, nr. 2. (zurich: neue zürcher zeitung, 2001).
  • boye llorens: günther selichar, in: lapiz – revista internacional de arte 172. (madrid: lapiz, 2001).
  • timm starl: vom kalten glanz der bildschirme. günther selichar präsentiert in wien einen spiegel der medialen welten, in: frankfurter allgemeine zeitung nr. 162/16.7.2001, feuilleton. (frankfurt: frankfurter allgemeine zeitung, 2001).
  • marie röbl: interfaces, slick and tricky – günther selichars »screens, cold«, in: camera austria nr. 75. (graz: camera austria, 2001).
  • birgit sonna: die bedrohliche tendenz zur »mediokratie«. interview mit günther selichar, in: epart – kunstmagazin des europäischen patentamtes 01.
    (munich: epart, 2001).
  • dieter buchhart: günther selichar: screens, cold, in: kunstforum international 157. (ruppichteroth: kunstforum international, 2001).
  • günther selichar: screen, cold #15, in: eikon 36/37. (vienna. eikon, 2001).
  • urs stahel: hybrid worlds, in: cimal — arte internacional 54. (valència: cimal, 2001).
  • elisabeth dokaupil: günther selichar. die virtuelle realität, in: hi!tech 04. (vienna: hi!tech, 2002).
  • günther selichar: screens, cold, in: soda magazin 19. (zurich: soda magazin, 2002).
  • ruth horak: neuer reduktionismus in der photographie, in: eikon 41. (vienna: eikon, 2003).
  • dieter buchhart: günther selichar: third eye, in: kunstforum international 169. (ruppichteroth: kunstforum international, 2004).
  • miya hideshima: who’s afraid of blue, red and green? by günther selichar, in: new-york-art. (tokyo: new york art, 2004).
    (http://new-york-art.com/hot-Gunther.htm link no longer available)
  • thomas zaunschirm: der zoo der kunst II, die künstlerinnen und ihre tiere, günther selichar: insekten – gt granturismo, in: kunstforum international 175. (ruppichteroth: kunstforum international, 2005).
  • dieter buchhart: exceeding paint/expanding painting, in: kunstforum international 177. (ruppichteroth: kunstforum international, 2005).
  • kate mondloch: not just a window: reflections on the media screen, günther selichar’s screens, cold (1997-2003), in: objects of media studies, vectors – journal of culture and technology in a dynamic vernacular. (los angeles: university of southern california, 2006).
    (http://www.vectorsjournal.org/issues/03_issue/objectOfMediaStudies/ link no longer available)
  • günther selichar: media machines, cover, in: gallery guide. (boston: gallery guide/new england, september 2006).
  • amy i. schlegel: media machines by günther selichar, in: magazine of the austrian cultural forum new york, nov/dez. (new york: acf, 2006).
    (http://www.acfny.org/magfs.aspx?CID=65 link no longer available)
  • amy i. schlegel: media machines by günther selichar, in: new york arts magazine, jan/feb. (new york: new york arts magazine, 2007).
    (http://nyartsmagazine.com/index.php?option=com_content&task=view&id=6616&Itemid=238 link no longer available)
  • kate mondloch: günther selichar: media machines, how deep is flat?, in: eikon 57. (vienna: eikon, 2007).
  • marie röbl: günther selichar, in: wiener zeitung, extra. (vienna: wiener zeitung, 26.1. 2008).
  • herwig kempinger: im fokus: 25 jahre eikon – memory lane, in: eikon 95. (vienna: eikon, 2016).
  • don’t miss: günther selichar, artmark galerie, in: parnass 03/2019. (vienna: parnass, 2019).
  • dieter bogner: „o.t.“ – warum?, in: fair – magazin für kunst & architektur. (vienna: fair – magazin für kunst & architektur, 01/2020).
  • ruth horak, who’s afraid of media culture? – ein gespräch mit günther selichar, in: eikon 112. (vienna: eikon, 2020).
  • alisa vincentelli, new works by the austrian artist günther selichar for werkschau xxv: considerations of light, colour and direct print acrylic media. (mccook: tru-vue.com, 2021).